IVECO T-Way
Het DNA van de historische Magirus-Deutz van weleer met oerdegelijk chassis, overbemeten assen en onbelemmerde luchtgekoelde 12.9 liter dieselmotoren is duidelijk zichtbaar als je in detail naar de T-WAY van vandaag kijkt. De ruwe diamand is geslepen en heeft een eigentijds karakter gekregen. Zo is het chassis van vandaag is 10mm dik, hebben de achterassen technisch 32 ton capaciteit, worden de motoren niet belemmerd door EGR uitlaatgasrecirculatie en heeft de cabine de schoonheid van de nieuwe S-WAY.
Veelzijdigheid
De IVECO T-WAY heeft een trouwe doelgroep van gebruikers. Transporteurs met regionale activiteiten, specifieke gespecialiseerde bedrijven zoals grondverzet, aannemerij, wegenbouw en recycling.
De T-WAY chassis en trekker range is leverbaar met twee cabine lengtes, twee cabine hoogtes en optioneel met een 3e zitpositie. De range is verder leverbaar met diverse PTO varianten, chassislengtes, alternatieve versnellingsbakken, parabolische of semi-elliptische bladveren en luchtvering. Het aantal as configuraties is aanzienlijk met twee, drie en vier-asser varianten en verschillende posities van de stuurassen. De maximaal toegelaten sologewichten variëren standaard van 19 tot 37 ton en combinatiegewichten tot 150 ton. Als de uitgebreide fabrieksoplossingen niet de gewenste configuratie bevatten is er de samenwerking van CFG met ST Truck waarmee hele specifieke as configuratie maatwerkoplossingen inclusief 5-assers kunnen worden gerealiseerd.
Aandrijving vooras
Daar waar de X-WAY in 6x4 en 8x4 aangedreven versies leverbaar is, gaat de T-WAY een stap verder met continu aangedreven voorassen op de 4x4, 6x6 en 8x8 chassis en trekker versies.
Hi-TRACTION Hydrostatische aandrijving vooras
Voor voertuiginzet waarbij af en toe een All Wheel Drive aandrijving nodig is biedt IVECO HI-TRACTION hydrostatische aandrijving voor 6x4 trekkers en bakwagens een praktisch alternatief. Het af fabriek gemonteerd en in combinatie met de Traxon versnellingsbak geprogrammeerd systeem wordt automatisch geactiveerd om extra hydraulische tractie op de voorwielen te bieden wanneer dat nodig is.
Intelligent interieur met digitaal dashboard
Het cabine interieur werd vanaf Modelyear 2024 hertekend. Het nieuwe “cockpit” uitgevoerde dashboard met naar keuze 10” en 12” digitale displays geeft ruimte aan functionaliteit, ergonomie en comfort. Alle bedieningselementen en een veelheid aan bergruimtes bevinden zich op een centrale plaats waar ze goed zichtbaar en direct bereikbaar zijn. Optionele camera spiegels die voldoen aan Class II en IV completeren het digitale platform.
Motoren
De IVECO T-WAY range is leverbaar met moderne 6-cilinder diesels. IVECO is de enige truckfabrikant die de volledige range truckmotoren van 160 tot 580 Pk zelf ontwikkelt en levert zonder een EGR uitlaatgas-recirculatie systeem.
EGR is een complex systeem dat minimaal 30% uitlaatgas terug de motor invoert voor een tweede verbranding.
Het gepatenteerde IVECO Hi-SCR uitlaatgas systeem werkt alleen met een roetfilter en Adblue inspuiting, zonder EGR, en voorkomt een extra koelingsinstallatie op de motor, voorkomt onnodige en ongewenste warmte ontwikkeling in de motor en voorkomt zelf-vervuiling van de motor en tussentijdse geforceerde regeneratie is niet nodig. De gehele Cursor diesel motorenrange is voorbereid op de toepassing van 2e generatie biofuels HVO / XTL (conform EN 15940) om Co2 reductie te realiseren.
Motorvarianten:
Cursor 9 Euro VI step E: 360
XCursor 13 Euro VI step E: 460 | 500 | 540 Pk
Maatwerk
Met BUCA in huis als dealer van Palfinger autolaadkranen, Epsilon kipperkranen en Palift container afzetsystemen is maatwerk aan uw toekomstige truck onder één dak mogelijk. Zie voor meer informatie: link Maatwerk BUCA
Met onze lokale partners in de regio werken wij nauw samen om uw toekomstige truck te voorzien van alle overige maatwerk opbouwen. Graag nemen we daarbij het uitzoek- en regelwerk van u uit handen en leveren de truck compleet en inzet klaar bij u af.
Recente afleveringen
We laten graag iedereen zien welke prachtige bedrijfswagens, trucks en opbouwen wij recent hebben geleverd. Het zijn stuk voor stuk maatwerk projecten waar veel tijd en energie in gestoken is om het eindresultaat te leveren dat voldoet aan de verwachtingen van onze gewaardeerde relaties.