Betrouwbaar werkpaard

IVECO EUROCARGO 4x4

Betrouwbaar werkpaard

Jarenlang werd de EUROCARGO 4x4 intensief ingezet door de Italiaanse en Zwitserse landmacht. Een IVECO langdurig getest in het zwaarste terrein, nu ook beschikbaar voor de zakelijke markt en overheidsdiensten in Nederland.

CONTACT

IVECO EUROCARGO 4x4

De EUROCARGO is af fabriek leverbaar met een 4×4 aandrijving en is ontworpen om in de moeilijkste rijomstandigheden te functioneren. De continu 4x4 aandrijving biedt ideale tractie in omstandigheden met weinig grip. De achteras is naar keuze zowel als enkellucht en als dubbellucht leverbaar. Beide assen zijn voorzien van naafreductie en kunnen gesperd worden. Een lage en hoge gearing is standaard.

Veelzijdigheid

De truck is leverbaar met verschillende chassislengtes, korte en lange cabine varianten, twee alternatieve versnellingsbakken en enkellucht of dubbellucht achterassen, parabolische of semi-elliptische bladveren. De grote stuurhoek, die afhankelijk is van de gebruikte bandenmaat, zorgt voor een maximale wendbaarheid.

De maximaal toegelaten sologewichten variëren van 11.5 tot 15 ton. Het chassis is uitermate geschikt voor het monteren van verschillende soorten opbouw, zoals een laadkraan, kipper, zuigpomp of afzetsysteem. 

Motoren

IVECO is de enige truckfabrikant die de volledige range truckmotoren van 160 tot 580 Pk zelf ontwikkelt en levert zonder een EGR uitlaatgas-recirculatie systeem. EGR is een complex systeem dat minimaal 30% uitlaatgas terug de motor invoert voor een tweede verbranding. Het gepatenteerde IVECO Hi-SCR uitlaatgas systeem werkt alleen met een roetfilter en Adblue inspuiting, zonder EGR, en voorkomt een extra koelingsinstallatie op de motor, voorkomt onnodige en ongewenste warmte ontwikkeling in de motor en voorkomt zelf-vervuiling van de motor en tussentijdse geforceerde regeneratie is niet nodig. 

De EUROCARGO 4x4 maakt gebruik van de IVECO 6-cilinder diesels met vermogens 220 | 250 | 280 Pk.

Afgestemd op de specifieke inzet is er keuze uit handgeschakelde en geautomatiseerde versnellingsbak alternatieven. 

Veiligheid en Comfort

ADAS Advanced Driver Assistance Systems

  • De EUROCARGO 4x4 voldoet natuurlijk aan de meest recente GSR24 veiligheidsstandaard in Europa:
  • LDWS Lane Warning lijndetectie
  • AEBS remsysteem
  • BSIS blindspot detectie bijrijderszijde
  • MOIS moving off detectie voorzijde
  • REV reversing detectie achterzijde
  • DDAW driver drowsiness attention warning
  • ISA intelligent speedsign assistent
  • ALC no-alcohol interlock voorbereiding

Ervaar het comfort

Digitaal dashboard

Het nieuwe vlak uitgevoerde dashboard met digitaal display geeft ruimte aan functionaliteit, ergonomie en comfort. Het vereenvoudigt de doorgang in de cabine en verhoogt het gebruiksgemak. Alle bedieningselementen bevinden zich op een centrale plaats waar ze goed zichtbaar en direct bereikbaar zijn.

Maatwerk

Met BUCA in huis als dealer van Palfinger autolaadkranen, Epsilon kipperkranen en Palift container afzetsystemen is maatwerk aan uw toekomstige truck onder één dak mogelijk. Met onze lokale partners in de regio werken wij nauw samen om uw toekomstige truck te voorzien van alle overige maatwerk opbouwen. Graag nemen we daarbij het uitzoek- en regelwerk van u uit handen en leveren de truck compleet en inzet klaar bij u af.

Remote Control

Bedien uw voertuig en uw wagenpark efficiënt met Remote Control en ADAS. Plan de verwarming volgens het werkschema van uw chauffeur met de DRIVER-PAL-app of via het online IVECO ON-portaal. U kunt zelfs functies zoals HI-Matic Eco en Eco Mode vergrendelen via het webportaal en het uitwisselen van voertuigen onder uw chauffeurs beheren met behulp van de functie voor vergrendelen-ontgrendelen op afstand.

Maximale uptime

Afhankelijk van de range heeft uw nieuwe IVECO modelyear 2024 voertuig geconnecteerde services die zijn ontworpen om de uptime te maximaliseren. Met onder meer “Over the Air Updates” zodat u niet naar de werkplaats hoeft te rijden om de software van uw voertuig bij te werken en “Predictive Maintenance” waardoor op basis van de gegevens die door het voertuig over zijn gezondheidstoestand worden gegenereerd de planning van het onderhoud beter te managen is.