Maak kennis met de nieuwe IVECO S-eWAY chassis
IVECO introduceert de S-eWAY chassis in 4x2 en 6x2 configuratie
De IVECO S-eWAY heeft de 4x2 en 6x2-versies met ruim aanbod ophangingen, cabinetypes en wielbases en combinatiegewichten tot 44T. De aandrijving bij de e-WAY gebeurt door een dual-motor eAxle van FPT Industrial met een vermogen van 480 kW en 1.800 Nm koppel. De eAxle biedt niet alleen de beste dynamische prestaties in zijn klasse maar het compacte ontwerp biedt ook ruimte voor uitrusting langs het chassis zonder de last van een e-motor en aandrijfas.
Moeiteloos comfort en een superieure rijervaring door de keuze uit de ruime AS lange afstandscabine, de compactere AT korte en slaapcabine voor regionale en nationale inzet.
Batterijsysteem Hetqbatterijsysteem biedt een keuze uit 4, 5 of 7 stuks Microvast-batterijen van elk 70 kWh, wat een totaal oplevert van 280 kWh, 350 kWh of 490 kWh. Deze batterijen kunnen indien gewenst worden geconfigureerd op posities die vereist zijn door missie: De rechterzijde van het chassis volledig vrij voor zijladers en beide zijden 50cm ruimte achter de cabine voor stempelpoten van autolaadkranen. Laadstroombeperking kan ook worden geselecteerd om de laadsnelheid te vertragen voor een verbeterde levensduur van de batterij.
Laadcapaciteit S-eWay Rigid heeft een bereik tot 400 km en een laadcapaciteit tot 350 kW, bedoeld voor stedelijke en regionale inzet. DC- snelladen tot een indrukwekkende 350 kW via een CCS type 2-connector aan de linkerkant van het voertuig en een lading van minder de 45 minuten tijdens de rustpauze van de bestuurder kan een bereik van nog een 200 km toevoegen. Laadparameters kunnen worden geconfigureerd vanaf het cluster om een doellaadstatus te selecteren, ideaal als er maar een kleine hoeveelheid extra energie nodig is om de dagtaak te voltooien en als de externe laadprijs veel hoger is dan die van het depot.
Optimaal energiebeheer Er zijn 7 regeneratieve rem-aandrijfmodi die helpen de efficiëntie te maximaliseren door kinetische energie om te zetten in elektrische energie, terwijl de bestuurder nog steeds volledig controle heeft over de remdynamiek van het voertuig. GPS predictive drive combineert ePredictive Cruise Control met Smart Routing die ook oplaad stops kan plannen. Voor laadspanningsvereisten zoals laadkleppen is er een LV ePTO. Voor toepassingen die gebruikmaken van hoogspanningsstroom zoals koelmachines is er HV ePTO die tot 20 kW continu vermogen kan leveren Voor toepassingen die mechanische of hydraulische vereisen, kan de Mech ePTO tot 60 kW continu vermoen leveren, hetzij mechanisch of via een hydraulische pompaandrijving. Perfect voor toepassingen zoals afvalinzameling, skip- en haakladers, laadkranen en kippers. De mechanische ePTO kan op 3 verschillende locaties worden gemonteerd.
Veiligheid, comfort en connectiviteit S-eWAY Rigid wordt geleverd met een portfolio van services ontwikkeld om de productiviteit te verbeteren door de uptime en efficiëntie van het voertuig en de veiligheid van de bestuurder te maximaliseren. Rijmodi, klimaatinstellingen en ePTO kunnen worden beheerd door de bestuurder en wagenparkbeheerder via de Easy App en IVECO ON Customer Portal. Smart Routing-service optimaliseert de reisplanning, rekening houdend met de ePTO-energiereserve. Uptimeservices, zoals Control Room zijn erop gericht de downtime van het voertuig te minimaliseren door ongeplande stops te voorkomen door middel van realtime monitoring en remote diagnostics. Productiviteit en efficiëntie worden bewaakt door Driving Style Evaluation aan boord en de eReport-services. De ADAS-systemen op niveau 2 van Highway Assist en ACC met stop-and-go zijn beschikbaar voor het comfort en de veiligheid van de bestuurder, samen me een compleet systeem van GSR (EU General Safety Regulation). Daarbij biedt het 10-inch infotainmentscherm een rijke gebruikersinterface met specifieke functies voor zware vrachtwagens, zoals navigatiesysteem met Smart Routing en de geïntergreerde Drive Pal met Amazon Alexa. Het infotainment bevat ook een intergratie van apps van derden, waarmee carrosseriebouwers en klanten via de connectiviteit van het voertuig met carrosseriefuncties kunnen communiceren. Last but not least zijn de LED-koplampen standaard en zorgen voor de beste zichtbaarheid.