Offerte aanvragen & contact

Contactgegevens:

Born: +31 (0)46-442 99 99
Venlo: +31 (0)77-355 83 83
Heerlen: +31 (0)45-30 300 20






 


Duurzame bedrijfswagens

Fiorino

Het aardgas is opgeslagen in twee stalen cilinders onder de vloer die een capaciteit hebben van in totaal 13,2 kg gas waardoor de actie radius ca. 250 kilometer is, bij een gemiddeld verbruik van 5,2 kg/100 km. Daarnaast kan er nog eens 660 km verder worden gereden op benzine (45 liter). De totale actieradius is daardoor 910 km. De laadruimte inhoud bedraagt 2,1 m3, het netto laadvermogen 500 kg.

Doblò

De 4 stalen aardgascilinders (16 kg gas) zijn onder het voertuig gemonteerd. Op deze wijze blijft de laad ruimte optimaal beschikbaar. Het gemiddeld verbruik is 5,9 kg/100 kilometer, wat een actieradius oplevert van ca. 270 km. Optioneel kan de actie radius naar ca. 370 km. Bovendien kan met de benzinetank van 22 liter ca. 300 km gereden worden. De laadruimte inhoud bedraagt 3,4 tot 4,2 m3, het netto laadvermogen 935 tot 1005 kg.

Ducato

De gastanks zijn onder de vloer geplaatst, waardoor de laadruimte intact blijft. Ook het reservewiel bevindt zich op de gebruikelijke plaats onder de auto. De Ducato beschikt over vijf stalen gascilinders met een totale inhoud van 36 kg en een 15-liter benzinetank. De actieradius is ca. 400 km, de benzinevoorraad zorgt voor een vergroting met 100 km. De laadruimte inhoud bedraagt 10 tot 15 m3, het netto laadvermogen 1080 tot 1240 kg.

Daily

Het aardgas is opgeslagen in vijf stalen cilinders, die een gezamenlijke capaciteit hebben van totaal 36 kg. De actieradius is ca. 250 kilometer, bij een gemiddeld verbruik van 14 kg/100 km. De benzinevoorraad van 15 liter zorgt voor een actieradius vergroting met 100 km. Hetgeen in totaal neerkomt op ca. 350 kilometer.

De Daily gesloten bestelwagen is leverbaar in enkellucht en dubbellucht achterwiel aandrijving. De totaal toegelaten massa bedraagt 3.500/4.200/5.000/7.000kg. De lengte van de laadruimte varieert van 3.130 tot 4.560mm bij dak hoogtes van 1.550, 1.900 en 2.100mm.

De Daily chassis en dubbele cabine chassis zijn leverbaar in enkellucht en dubbellucht achterwiel aandrijving. De totaal toegelaten massa bedraagt 3.500/4.200/5.000/7.000kg. De lengte van de laadruimte varieert met de gekozen wielbasis. Bij chassis cabines zijn er 3 wielbases (3.450/3.750/ 4.100), bij dubbele cabine chassis is alleen wielbasis 4.100mm beschikbaar vanwege de benodigde inbouwruimte van de tanks.

EuroCargo

De EuroCargo NP is leverbaar als chassis-cabine om op te bouwen met een maatwerk opbouw. De totaal toegelaten massa bedraagt 12, 15 of 16 ton afhankelijk van het type. De zes stalen gastanks elk 80 kg hebben een totale inhoud van 480 kg. De actieradius is afhankelijk van diverse factoren als opbouw, inzetgebied en rijgedrag.

S-WAY

Alle S-WAY CNG modellen zijn standaard voorzien van een geïntegreerde retarder. De versnellingsbak is een geautomatiseerde ZF Traxon of een Allison volautomatisch. IVECO levert de S-WAY CNG als chassis 4x2, 6x2 en 8x2 en als trekker 4x2. De totaal toegelaten massa bedraagt 19, 26 of 32 ton, met een maximum combinatiegewicht van 40 ton. Het aantal gastanks is afhankelijk van de uitvoering, de totale inhoud varieert tussen de 560 en 960 kg aardgas.

Duurzame bedrijfswagens en trucks CNG aangedreven

Duurzame trucks LNG aangedreven

S-WAY

De S-WAY is ook leverbaar met een combinatie van CNG en LNG tanks of alleen LNG tanks voor een grotere actieradius.

De IVECO S-WAY 460 LNG is het paradepaard in de wereld van LNG trucks. Een 13 liter motor met een vermogen van 460 pk (koppel 2.000 Nm) De versnellingsbak is een geautomatiseerde ZF Traxon met 12 versnellingen, voorzien van een ZF intarder. IVECO levert de S-WAY als chassis en als trekker 4x2 en 6x2 voor regionaal, nationaal of internationaal transport. Er zijn 3 varianten qua tank opstelling leverbaar:

beide zijden 4 tanks van 115 kg, in totaal 920 liter voor een actieradius van circa 700 km;

een zijde 4 tanks CNG en een zijde 540 kg LNG voor een actieradius van circa 1.000 km;

beide zijden LNG voor een actieradius van circa 1.500 km voor lange afstand vervoer in Europa.

De LNG aangedreven truck voldoet aan de maximale 72 Dba geluidsemissie van de PIEK norm in Nederland. Daarmee mag het voertuig buiten de vastgestelde venstertijden laden en lossen in de stadscentra.

D-Max

Bij de Isuzu D-Max vanaf modeljaar 2020 is de motor af fabriek standaard voorbereidt op HVO brandstof in een blend van maximaal 50-50. De brandstof moet voldoen aan de norm EN590. Een hogere verhouding is niet toegestaan en kan schadelijk zijn voor de motor.

Daily

De 2.3 F1A en de 3.0 F1C motoren in de IVECO Daily zijn beide, in alle vermogens, af fabriek leverbaar met voorbereiding voor toepassing van HVO als brandstof.

EuroCargo

De Tector 5 en de Tector 7 motoren in de IVECO Eurocargo zijn beide, in alle vermogens, af fabriek leverbaar met voorbereiding voor toepassing van HVO als brandstof.

S-WAY

De Cursor 9 en Cursor 10 motoren in de IVECO S-WAY zijn beide, in alle vermogens, af fabriek leverbaar met voorbereiding voor toepassing van HVO als brandstof.

Duurzame bedrijfswagens en trucks HVO-blend optioneel

Duurzame bedrijfswagens en trucks Elektrisch aangedreven

eDeliver 3

De Maxus eDELIVER 3 is verkrijgbaar als chassis-cabine en als gesloten bestelwagen in twee lengtes. De laadruimte van de compacte versie is 218 cm lang en heeft een laadvolume van 4,8 m3. De lange versie biedt een laadruimte met een lengte van 277 cm en een laadvolume van 6,3 m3. De eDELIVER 3 is uitgerust met een elektromotor met een vermogen van 90 kW (122 pk) en een koppel van 250 Nm. De topsnelheid is begrensd op 120 km/u. De eDELIVER 3 is uitgerust met de nieuwste Ternary Lithium Ion-batterij, die vrijwel onbeperkt oplaadbaar is, en de keuze uit twee batterijcapaciteiten: 35 of 53 kWh. De autonomie bedraagt maar liefst 342 km volgens de WLTP-stadscyclus.

eDeliver 9

De Maxus eDELIVER 9 is vanaf 2021 verkrijgbaar als chassis-cabine en als gesloten bestelwagen. De eDELIVER 9 is uitgerust met een elektromotor met een vermogen van 110 kW (150 pk) en een koppel van 320 Nm. De topsnelheid is begrensd op 120 km/u. De eDELIVER 3 is uitgerust met de nieuwste Ternary Lithium Ion-batterij, die vrijwel onbeperkt oplaadbaar is, en de keuze uit twee batterijcapaciteiten: 52 of 74 kWh.

EV80

De Maxus EV80 is in West-Europa sinds 2015 op de markt als 100% elektrische bedrijfswagen, in een bestelwagen en een chassis-cabine variant.

Het is de enige 100% EV bedrijfswagen met een aanhangwagengewicht van 1.200kg. Het netto laadvermogen van de gesloten bestelwagen bedraagt 910kg. Voor de chassis cabine is het netto laadvermogen afhankelijk van de opbouw.

De elektromotor heeft 100Kw/136Pk, het accupakket 56Kw/h, goed voor 180km WLTP-actieradius. De garantie op alle Maxus modellen bedraagt 5 jaar op het volledige voertuig en 8 jaar op het accupakket.

E-Ducato

De e-Ducato is de eerste af-fabriek bedrijfswagen van FIAT. De e-Ducato is leverbaar als chassis-cabine om op te bouwen met een standaard of een maatwerk opbouw, en als gesloten bestelwagen in 3 lengte en 2 dakhoogtes. De WLTP gehomologeerde actieradius bedraagt 200 of 300 kilometer afhankelijk van het gekozen accupakket. Fiat plaatst de accu’s af fabriek onder de voertuigvloer. Ze zijn uitgebreid getest op het gebied van veiligheid. 

Nikola

Nikola en IVECO werken aan een Europese versie van de Nikola Tre gebaseerd op de S-WAY. Daarbij is het mogelijk dat de klant pas op een laat moment kiest voor een batterij-elektrische versie, dan wel een versie met brandstofcel met waterstof als energiedrager. Het is de bedoeling dat in 2021 de eerste prototypes de weg op gaan.

Nikola denkt aan 1.200 Pk en 2700 Nm koppel, 500 tot 1200 kilometer actieradius (afhankelijk van de techniek). In het geval van waterstof schat men een ‘refilltime’ zijn van tien minuten tot een kwartier.

Website Nikola

Duurzame trucks Waterstof aangedreven